Związek pomiędzy dostępnością noworodkowej intensywnej terapii a śmiertelnością noworodkową ad 6

W regionach o większej podaży łóżek i neonatologów niemowlęta z mniej poważną chorobą mogą być częściej przyjmowane na oddział intensywnej terapii noworodków i mogą być poddawane bardziej intensywnym badaniom diagnostycznym i terapeutycznym, z towarzyszącym ryzykiem błędów i powikłań jatrogennych , a także wadliwe więzi rodzinne z niemowlętami.39,40 Ponieważ zasoby intensywnej opieki są mierzone na poziomie regionalnym i nie mamy danych na temat procesów opieki, nie możemy określić rzeczywistych przyczyn wyższych wskaźników śmiertelności w regionach o najniższej podaży zasobów. Różnice nie wydają się być spowodowane względnym brakiem oddziałów intensywnej terapii noworodków akademickich. Innymi możliwymi przyczynami są różnice w liczbie bardzo chorych noworodków leczonych w oddziałach intensywnej terapii noworodków, poziom opieki zapewnionej noworodkom o wysokim ryzyku, określone leczenie i opóźnienia w inicjowaniu opieki z powodu konieczności przeniesienia noworodków, a nie leczyć je w szpitalu, w którym się urodzili.41-46
Czy dalszy wzrost amerykańskich zasobów medycznych rozwiąże regionalne dysproporcje i poprawi wyniki. W przypadku wielu pojawiających się specjalności medycznych początkowo ograniczona podaż jest powiązana z regionalizacją opieki, w której usługi są dostępne przede wszystkim w ośrodkach akademickich. W neonatologii gwałtowny wzrost liczby oddziałów intensywnej terapii noworodków i neonatologów w ciągu ostatnich 30 lat był mniej wynikiem planu zaspokajania regionalnych potrzeb niż rezultatem sił rynkowych, w szczególności bliźniaczych instytucjonalnych interesów ustanowienia prestiżowych usług porodowych. oraz zapewnienie dużej części rynku opieki zdrowotnej dla młodych rodzin. 477 484 Fakt, że państwowe programy okołoporodowe nie są już odpowiedzialne za organizowanie i monitorowanie opieki nad matką i noworodkiem, przyczynia się do utraty publicznej odpowiedzialności za całkowite porody kohorta w regionie.49 Informacje na temat wpływu dostępności zasobów medycznych na wyniki mogą pomóc nam zidentyfikować obszary, w których powinniśmy zwiększyć liczbę jednostek klinicznych i lekarzy oraz obszary, w których powinniśmy stosować alternatywne podejścia w celu poprawy zdrowia publicznego.
[przypisy: epikotyl, wiązki przewodzące, maszyna do szycia filcu ]
[przypisy: triamcynolon, pogotowie stomatologiczne elbląg, charakteropatia ]