Zmiany w przenoszeniu gruźlicy w Nowym Jorku w latach 1990-1999

W ostatnim dziesięcioleciu odnotowano zmniejszenie zachorowalności na gruźlicę w Nowym Jorku i Stanach Zjednoczonych. Jednak redukcja została ograniczona głównie do osób urodzonych w Stanach Zjednoczonych. Zrozumienie przyczyn braku ograniczenia wśród osób urodzonych poza USA może prowadzić do nowych strategii kontrolowania gruźlicy. Metody
Wykonaliśmy odciski palców DNA z sekwencją insercji IS6110 organizmów izolowanych od pacjentów z gruźlicą dodatnią pod względem kultury w północnym Manhattanie w latach 1990-1999. Celem było zidentyfikowanie szczepów odpowiedzialnych za wiele infekcji, prawdopodobnie przez niedawną transmisję (skupiska przypadków), jak również szczepy wykryte u tylko jednego pacjenta, prawdopodobnie reprezentujące reaktywację utajonej infekcji.
Wyniki
Z 546 dostępnych szczepów Mycobacterium tuberculosis 261 (48 procent) należało do klastra, a 285 (52 procent) nie. W analizie wieloczynnikowej istotnymi predykatorami stanu bez klasterów były porody poza Stanami Zjednoczonymi (iloraz szans dla szczepu wywołującego skupienie wśród nielatynoskich pacjentów pochodzenia obcego, 0,31; przedział ufności 95%, 0,14 do 0,66, iloraz szans u Hiszpanów z zagranicy; pacjenci urodzeni, 0,51; przedział ufności 95%, 0,30 do 0,88), wiek przekraczający 60 lat (iloraz szans, 0,37) i rozpoznanie po 1993 r. (iloraz szans, 0,50). Wszystkie te cechy wydają się być związane z chorobą reaktywacyjną, a nie z gruźlicą z powodu niedawnej transmisji. Bezdomność wiązała się z grupowaniem (iloraz szans, 1,78, przedział ufności 95%, 0,99 do 3,20), a zatem z ostatnią transmisją.
Wnioski
Te odkrycia z północnego Manhattanu sugerują, że wśród osób urodzonych za granicą, gruźlica jest w dużej mierze spowodowana reaktywacją utajonej infekcji, podczas gdy wśród osób urodzonych w USA, wiele przypadków wynika z niedawnej transmisji. Strategie kontrolowania i eliminacji gruźlicy u osób urodzonych za granicą o wysokim ryzyku powinny być ukierunkowane na leczenie utajonego zakażenia gruźlicą.
Wprowadzenie
Po osiągnięciu maksimum 10,5 przypadków na 100 000 w 1992 r., Zachorowalność na gruźlicę w Stanach Zjednoczonych gwałtownie spadła, do zaledwie 5,8 przypadków na 100 000 w 2000 r.1 Badania epidemiologiczne w miastach takich jak San Francisco i Nowy Jork wykazały, że 40 procent lub więcej przypadków gruźlicy wynikało z niedawnej transmisji, a nie z reaktywacji długotrwałej choroby.2,3. Środki przyjęte przez programy kontroli gruźlicy i szpitale z dużym obciążeniem pacjentów z gruźlicą obejmowały ulepszony nadzór; agresywna realizacja programów bezpośrednio obserwowanej terapii; kształcenie lekarzy, mające w znacznym stopniu na celu zwiększenie ich wskaźnika podejrzeń w odniesieniu do gruźlicy; poprawa polityki i praktyk w zakresie kontroli zakażeń w szpitalach, więzieniach i więzieniach; oraz zapewnienie dostępności leków do leczenia osób z aktywną gruźlicą.4
Niemal cały spadek liczby zachorowań na gruźlicę od 1992 r. Jest spowodowany spadkiem liczby przypadków wśród osób urodzonych w Stanach Zjednoczonych.1 Z drugiej strony liczba przypadków osób urodzonych poza USA nie spadła wcale, ale raczej , nieznacznie wzrosła
[więcej w: zespół psychoorganiczny, miękisz drzewny, gnozja ]