Zmiany w przenoszeniu gruźlicy w Nowym Jorku w latach 1990-1999 ad 7

Aby zmniejszyć częstość występowania gruźlicy wśród osób urodzonych poza USA w tym kraju, należy wdrożyć powszechne leczenie utajonego zakażenia gruźlicą. Nasze wyniki potwierdzają zalecenia dotyczące leczenia utajonej infekcji w ostatnim przełomowym raporcie Institute of Medicine. [19] Rząd USA wymaga, aby osoby planujące emigrację do Stanów Zjednoczonych zostały sprawdzone pod kątem aktywnej gruźlicy przed ich wyjazdem. Do niedawna jednak niewielki nacisk kładziono na diagnozowanie i leczenie utajonej infekcji. Sytuację dodatkowo komplikuje niski poziom akceptacji i stopnia ukończenia leczenia utajonego zakażenia gruźlicą 20,21 Nowo zmienione wytyczne wydane przez Centers for Disease Control and Prevention, American Thoracic Society i Society of Infectious Disease of America zachęcają do testowania i leczenie utajonego zakażenia u osób z krajów, w których częstość występowania gruźlicy jest wysoka, którzy przebywali w Stanach Zjednoczonych krócej niż pięć lat. 22 Zalecany schemat leczenia to 9 miesięcy izoniazydu. Wykazano, że dwumiesięczny schemat stosowania ryfampicyny i pirazynamidu jest skuteczny w leczeniu utajonego zakażenia gruźlicą u pacjentów zakażonych wirusem HIV, chociaż istnieją pewne obawy dotyczące bezpieczeństwa stosowania tego schematu. 23 Krótsze i bezpieczniejsze schematy leczenia ukrytego zakażenia gruźlicą są pilnie potrzebne, jeśli gruźlica ma być całkowicie kontrolowana i eliminowana w Stanach Zjednoczonych i gdzie indziej.
[patrz też: przystosowanie roślin do życia w wodzie, cena monopolowa, ulistnienie skrętoległe ]
[patrz też: przystosowanie roślin do życia w wodzie, epikotyl, budowa wewnętrzna łodygi ]