Wybuch infekcji chirurgiczno-zranieniowych z powodu Streptococcus grupy A przenoszonych na skórę głowy

GRUPA Streptococcus .-hemolityczny jest rzadką, ale poważną przyczyną pooperacyjnego zakażenia rany. Streptococcus grupy A jest izolowany z mniej niż 1% wszystkich zakażeń rany chirurgicznej i powoduje mniej niż infekcję rany na 10 000 operacji (National Nosocomial Infection Surveillance System, Centers for Disease Control: dane niepublikowane). Klastry pooperacyjnych ropnych paciorkowisk grupy A zwykle wiążą się z nosicielem, który ma bezpośrednią opiekę nad pacjentem w sali operacyjnej. Przewoźnik został zidentyfikowany w 10 z 12 ognisk zgłoszonych od 1965 r.1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Ośmiu przewoźników to personel operacyjny z paciornicami grupy A w odbytnicy lub pochwach.3, 6 7 8 9 10 11 12 13 Dwa małe ogniska choroby (pięć i dwa przypadki) były związane z chirurgami, którzy nosili organizm w górnych drogach oddechowych.1, 4 Aerozolizacja paciorkowca grupy A ze zidentyfikowanego nosiciela została zademonstrowana i zasugerowana jako sposób rozpowszechniania w niektórych epidemiach. 3, 7, 8, 11, 13 Zbadaliśmy przedłużony wybuch 20 pooperacyjnych zakażeń rany wywołanych przez paciorkowce grupy A, które miały miejsce w szpitalu w okresie od kwietnia 1985 r. Do sierpnia 1988 r. Izolaty ze wszystkich dziewięciu przypadków zgłoszonych po marcu 1987 r. Były dostępne do testów; wszystkie były typu M nietypowego, typ T-28, i miały pozytywne reakcje nieprzezroczystości surowicy (M-NT, T-28, SOR +). Dwa badania przypadków kontrolnych i przegląd zapisów pracy 209 pracowników personelu operacyjnego nie zidentyfikowały przewoźnika. Rozbudowana hodowla próbek ze 109 pracowników zidentyfikowała 3 z implikowanym typem paciorkowców grupy A w ich górnych drogach oddechowych, z których jeden pracował przez cały czas trwania epidemii. Jednak płytki bakteriobójcze stosowane do pobierania powietrza z zestawu operacyjnego pozostawały dodatnie dla typu związanego z wybuchem po wyłączeniu tych trzech przewoźników z obszaru operacyjnego. Dalsze wykorzystanie płytek osadczych zidentyfikowało źródło jako technika, który wszedł do sal operacyjnych przed, ale nie podczas operacji. Ta osoba pracowała przez wszystkie dni, kiedy płytki osadnicze były pozytywne, rozprowadzała na płytkach paciorkowca grupy A i niosła typ odpowiedzialny za wybuch w łuszczycowych zmianach na skórze głowy. Szczep Streptococcus grupy A wyizolowany od tego technika był identyczny według analizy białek pełnokomórkowych immunoblotów dla wszystkich izolatów od pacjentów i różnił się od tego z nosicielem paciorkowcem grupy A w górnych drogach oddechowych, który także był obecny przez cały okres epidemii.
Tło i wstępne dochodzenia
Przypadek został zdefiniowany jako zakażenie rany u pacjenta po operacji, z którego wyizolowano paciorkowce grupy A z materiału drenującego krew lub z krwi. Przypadki zidentyfikowano jako część procedur kontroli zakażeń szpitalnych poprzez przegląd raportów z mikrobiologii, zapisów dotyczących zwolnień i ustnych raportów personelu medycznego. Dzień przypadku został zdefiniowany jako dzień, w którym przeprowadzono zabieg chirurgiczny u pacjenta będącego pacjentem.
Od marca 1987 r. Koordynator ds. Kontroli infekcji szpitalnej wysłał izolaty paciorkowców grupy A do Centrum Kontroli Chorób (CDC) w celu pisania na klawiaturze, a personel obecny na sali operacyjnej przed operacją lub w jej trakcie został poproszony o podanie , wymazy z pochwy i gardła dla kultury
[patrz też: napęd psychoruchowy, cena monopolowa, triamcynolon ]