Wybuch infekcji chirurgiczno-zranieniowych z powodu Streptococcus grupy A przenoszonych na skórę głowy ad

Od stycznia do marca 1988 r. Wyselekcjonowano wybrane materiały centralne w bloku operacyjnym, a przewody wentylacyjne w salach operacyjnych zostały wyhodowane i oczyszczone. Badania epidemiologiczne
W maju 1988 r., Po 17-tym przypadku, przeprowadzono badanie kliniczno-kontrolne pacjentów chirurgicznych w celu zidentyfikowania czynników ryzyka pooperacyjnych zakażeń rany spowodowanych paciorkowcem grupy A. To badanie zostało zaktualizowane, aby uwzględnić dwa dodatkowe przypadki, które miały miejsce w lipcu i sierpniu. Trzech chorych na operację chirurgiczną dopasowano do każdego przypadku pacjenta w zależności od zakresu operacji, przyczyny hospitalizacji i miesiąca operacji. Dokonano przeglądu dokumentacji medycznej i dzienników sali operacyjnej w celu ustalenia istotnych informacji klinicznych, czasu i miejsca operacji, użycia antybiotyków oraz personelu chirurgicznego, pielęgniarskiego i anestezjologicznego zaangażowanego w operację. Nazwiska innych pracowników sali operacyjnej nie zostały zarejestrowane. Od tego czasu wszyscy pracownicy sali operacyjnej zostali skierowani do podpisywania arkuszy umieszczonych na drzwiach każdej sali operacyjnej, kiedy weszli do pokoju przed lub podczas każdej operacji.
We wrześniu 1988 r., Próbując ustalić, czy inny personel operacyjno-apartamentowy pracujący nad przypadkami związanymi z epidemią wiązał się z epidemią, przeprowadziliśmy drugie badanie kliniczno-kontrolne. Badanie to przeprowadzono dla 10 przypadków, które miały miejsce po lutym 1987 r., Ponieważ kompletne zapisy pracy nie były dostępne dla 1985 i 1986. Dwóch kontrolnych pacjentów chirurgicznych z niezakażonymi nacięciami skóry, którzy nie otrzymali okołooperacyjnych antybiotyków, było dopasowanych do każdego przypadku pacjenta w zależności od miesiąca. w którym doszło do operacji. Aby zidentyfikować osoby, które mogły mieć kontakt z pacjentami z przypadkami, obserwowaliśmy działania w zestawie operacyjnym i sprawdzaliśmy dzienniki i arkusze rejestracyjne w pokoju operacyjnym, zapisy pracy pracowników i zapisy połączeń konserwacyjnych do zestawu operacyjnego. Zidentyfikowaliśmy 209 osób, które były obecne w bloku operacyjnym w dniach roboczych. 28 osób w zespole operacyjnym obecnych na 9 (16 osób) lub 10 (12 osób) analizowanych przypadków zostało ocenionych w badaniu kliniczno-kontrolnym w celu ustalenia, czy ich obecność zwiększa ryzyko pooperacyjnych infekcji ran spowodowanych paciorkowcem grupy A.
Iloraz szans dla czynników potencjalnie związanych z zakażeniem rany obliczono za pomocą dopasowanej analizy. Przedziały ufności obliczono dokładną metodą14, 15
Badania mikrobiologiczne
We wrześniu 1988 r. Umieściliśmy płytki osadowe zawierające tryptydazowy sojowy agar z 5 procentową krwią owcy w zestawie operacyjnym w celu wykrycia bakterii. Płytki były wystawione przez cały dzień roboczy; 30 do 50 płytek umieszczono na każdy dzień pobierania próbek. Płytki następnie inkubowano w powietrzu wzbogaconym dwutlenkiem węgla i badano po 24 i 48 godzinach dla kolonii .-hemolitycznych. Kolonie .-hemolizujące podhodowano na sojowym agarze trypticase z 5% owczej krwi i zidentyfikowano jako Streptococcus grupy A za pomocą testu aglutynacji lateksem (Streptex, Wellcome Diagnostics, Burroughs Wellcome, Research Triangle Park, NC). Wszystkie izolaty paciorkowców grupy A zostały przetransportowane do Laboratorium Bakteryjnego Referencji, Oddział Chorób Oddechowych, CDC, w celu potwierdzenia i dalszych badań.
Informacje z ewidencji pracy, badań kliniczno-kontrolnych, dzienników do sal operacyjnych i arkuszy rejestracyjnych oraz tablic rejestracyjnych wykorzystano do sporządzenia listy priorytetów personelu operacyjnego do hodowli.
[więcej w: pogotowie stomatologiczne elbląg, poradnia nefrologiczna kraków, wiązka przewodząca ]