Tkankowy aktywator plazminogenu w zatrzymaniu akcji serca z elektryczną aktywnością bez pulsu

Zakrzepica tętnic wieńcowych i płucna choroba zakrzepowo-zatorowa są częstymi przyczynami zatrzymania krążenia. Oceniliśmy, czy podanie tkankowego aktywatora plazminogenu (t-PA) podczas resuscytacji krążeniowo-oddechowej byłoby korzystne dla pacjentów z zatrzymaniem krążenia i bezobsługową aktywnością elektryczną o nieznanej lub przypuszczalnej przyczynie sercowo-naczyniowej. Metody
Pacjenci, którzy ukończyli 16 lat i którzy mieli więcej niż minutę bezruchowej aktywności elektrycznej, która nie odpowiadała na wstępną terapię poza szpitalem lub w oddziale ratunkowym, kwalifikowali się. Pacjenci byli losowo przydzielani do otrzymywania 100 mg t-PA lub placebo dożylnie przez okres 15 minut w podwójnie ślepej próbie. Standardową resuscytację kontynuowano przez co najmniej 15 minut. Głównym rezultatem było przeżycie w przypadku wypisu ze szpitala.
Wyniki
W okresie badania leczyło się 1583 pacjentów z zatrzymaniem krążenia i włączono 233 pacjentów (117 w grupie t-PA i 116 w grupie placebo). Charakterystyka pacjentów w obu grupach była podobna. Jeden pacjent z grupy t-PA przeżył do wypisu ze szpitala, w porównaniu z nikim z grupy placebo (bezwzględna różnica między grupami, 0,9; 95% przedział ufności, -2,6 do 4,8; P = 0,99). Odsetek pacjentów ze spontanicznym krążeniem wynosił 21,4 procent w grupie z t-PA i 23,3 procent w grupie placebo (różnica absolutna między grupami, -1,9, przedział ufności 95%, -12.6 do 8.8, P = 0,85).
Wnioski
Nie znaleźliśmy dowodów na korzystny efekt fibrynolizy u pacjentów z zatrzymaniem krążenia i bezsilną aktywnością elektryczną nieznanej lub przypuszczalnej przyczyny sercowo-naczyniowej. Nasze badanie miało ograniczoną moc statystyczną i pozostaje nieznane, czy występuje niewielki efekt leczenia, czy też korzystne mogą być wybrane podgrupy.
Wprowadzenie
Pozaszpitalne zatrzymanie krążenia powoduje około 250 000 zgonów rocznie w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.1,2 Pacjenci z bezotworową aktywnością elektryczną stanowią 20 procent ofiar zatrzymania krążenia i tylko około 4 procent takich pacjentów przeżywa, aby zostać zwolnionymi z W przeciwieństwie do innych rytmów, aktywność elektryczna bez tętna jest często uważana za stan poważnego szoku, ponieważ może wystąpić pewien przepływ krwi w przód.4-6 Obserwacja ta wywołała zwiększoną czujność w przypadku odwracalnych przyczyn podczas leczenia elektrycznej aktywności bez tętna7. -doskonała perfuzja mózgowa i wieńcowa może utrzymywać się podczas elektrycznej aktywności bez tętna, wspiera koncepcję, że wynik może być dobry, nawet po przedłużonej resuscytacji krążeniowo-oddechowej (CPR), jeżeli zidentyfikowano przyczynę zatrzymania krążenia i zaadresowano.
Niewiele badań scharakteryzowało przyczyny zatrzymania krążenia, ale ostre zakrzepica wieńcowa i płucna choroba zakrzepowo-zatorowa są wyraźnie ważne. [8] Biorąc pod uwagę korzyści ze stosowania leków fibrynolitycznych (trombolitycznych) w zawale mięśnia sercowego i zatorowości płucnej, wzrasta zainteresowanie potencjalną rolą tych chorób. leki w zatrzymaniu krążenia. Zarówno teoretyczne uzasadnienie, jak i badania na zwierzętach laboratoryjnych potwierdzają hipotezę, że czynniki fibrynolityczne mogą być skuteczne podczas CPR.10-14
Wiele badań sugeruje, że podawanie środków fibrynolitycznych podczas RKO może mieć dramatyczny efekt, 15-25, ale nie było randomizowanych prób tego podejścia
[więcej w: maszyna do szycia filcu, pasemka caspariego`, martwica korkowa ]
[podobne: hartowanie powierzchniowe, wiązki przewodzące, wiązka przewodząca ]