Serratia marcescens Bacteremia Prześledzona nefrotowi

Od 30 czerwca 1998 r. Do 21 marca 1999 r. Kilku pacjentów w oddziale intensywnej opieki medycznej szpitala nabyło bakteriemię Serratia marcescens. Zbadaliśmy tę epidemię. Metody
Przypadek został zdefiniowany jako wystąpienie bakteriemii S. marcescens u dowolnego pacjenta w oddziale intensywnej terapii chirurgicznej w okresie epidemii. Aby zidentyfikować czynniki ryzyka, porównaliśmy pacjentów z bakteriemią S. marcescens z losowo wybranymi kontrolami. Izolaty od pacjentów i leków oceniano za pomocą elektroforezy żelowej w polu pulsacyjnym. Włosy jednego pracownika testowano na obecność fentanylu.
Wyniki
Dwadzieścia sześć pacjentów z bakteriemią S. marcescens zostało zidentyfikowanych; osiem (31 procent) miało bakteriemię polymikrobiologiczną, a siedem z nich miało Enterobacter cloacae i S. marcescens w tej samej kulturze. Według analizy jednowymiarowej pacjenci z bakteriemią S. marcescens przebywali na oddziale intensywnej opieki medycznej dłużej niż kontrole (13,5 vs 4,0 dni, P <0,001), częściej otrzymywali fentanyl w oddziale intensywnej terapii chirurgicznej (iloraz szans, 31, P <0,001), i częściej byli eksponowani na dwóch szczególnych terapeutów oddechowych (iloraz szans, 13,1 i 5,1, P <0,001 dla obu porównań). W analizie wieloczynnikowej przyjmowanie fentanylu i ekspozycja na dwóch terapeutów oddechowych (skorygowany iloraz szans dla jednego terapeuty, 6,7, P = 0,002, skorygowany iloraz szans dla drugiego terapeuty, 9,5; P = 0,02) pozostawały znaczące. Jeden terapeuta oddechowy został zgłoszony do manipulowania fentanylem; jego próbka do włosów była pozytywna dla fentanylu. Hodowle infuzji fentanylu od dwóch pacjentów otrzymywały S. marcescens i E. cloacae. Izolaty od pacjentów przypadku i wlewów z fentanylem miały podobne wzory w elektroforezie żelowej w pulsującym polu. Po usunięciu impotencjalnego terapeuty oddechowego, nie wystąpiły dalsze przypadki.
Wnioski
Wybuch bakteriemii S. marcescens i E. cloacae na oddziale intensywnej terapii chirurgicznej został przypisany zewnętrznemu zanieczyszczeniu pozajelitowego narkotycznego fentanylu przez pracownika służby zdrowia. Nasze odkrycia podkreślają ryzyko powikłań u pacjentów, które są związane z nielegalnym używaniem narkotyków przez pracowników służby zdrowia.
Wprowadzenie
Serratia marcescens jest uważana za patogen w szerokim zakresie zakażeń.1 Nosocomialne epidemie S. marcescens były związane ze skażonym sprzętem, takim jak przetworniki2,3 i sprzęt bronchoskopowy4; zanieczyszczone płyny i roztwory czyszczące5-7; zanieczyszczone ręce lub paznokcie pracowników8; oraz obniżony stosunek pielęgniarka-pacjent.9
Od 30 czerwca do 30 września 1998 r. Wykryto dziewięć przypadków bakteriemii S. marcescens w oddziale intensywnej opieki medycznej w 455-łóżkowym ośrodku opieki. Z powodu rzadkości występowania gatunków serratii w próbkach klinicznych i podobnych wzorców podatności na antybiotyki w tych przypadkach osiem z dziewięciu izolatów zostało wysłanych do drugorzędnego laboratorium w celu genotypowania. Gdy laboratorium nie było w stanie określić genotypu izolatów, wysłano je do Ośrodków Kontroli i Zapobiegania Chorobom (CDC) do elektroforezy żelowej w polu pulsacyjnym, które wykazały, że siedem z ośmiu izolatów ma nierozróżnialne wzory
[więcej w: gnozja, miękisz drzewny, lewonorgestrel ]