Serratia marcescens Bacteremia Prześledzona nefrotowi czesc 4

Jedenaścioro pacjentów (42 procent) otrzymywało środki przeciwdrobnoustrojowe, na które izolat S. marcescens był podatny w momencie uzyskania pozytywnej hodowli krwi. W przeciwieństwie do tego w okresie epidemii wykryto 11 przypadków bakteriomii bakterii wieloczynnikowych; tylko 3 nie zawierało gatunków serratia. Case-Control Study
Tabela 1. Tabela 1. Potencjalne czynniki ryzyka u pacjentów z Serratia marcescens Bacteremia i kontrolne od 30 czerwca 1998 r., Do 21 marca 1999 r. W analizie jednowymiarowej pacjenci z przypadkami i kontrolą byli podobni pod względem płci, wieku, odsetka w trakcie badania. operacja, część wymagająca wentylacji mechanicznej, proporcja wymagająca terapii oddechowej, proporcja z ekspozycją na fentanyl w dowolnym miejscu w szpitalu i śmiertelność. Pacjenci z bakteriemią S. marcescens byli znacząco bardziej podatni niż kontrole, ponieważ zostali przyjęci z powodu urazu; dłuższy pobyt na oddziale intensywnej opieki medycznej, wyższa mediana temperatury lub rygory; poddać się bronchoskopii; i aby otrzymać transfuzję krwi lub fentanyl, szczególnie jako ciągły wlew, na oddziale intensywnej terapii chirurgicznej (Tabela 1). Mediana liczby dni ciągłego wlewu fentanylu i mediana całkowitej dawki była wyższa w przypadku pacjentów z przypadkami niż w grupie kontrolnej. Ponadto, u 17 pacjentów (65%), hodowle krwi, z których uzyskano S. marcescens, zebrano podczas otrzymywania wlewu fentanylu lub w ciągu 24 godzin po otrzymaniu wlewu fentanylu.
Tło personelu
Trzy rodzaje pracowników służby zdrowia miały znaczny kontakt z pacjentami na oddziale intensywnej terapii chirurgicznej: lekarzami, pielęgniarkami i terapeutami oddechowymi. Pojedynczy zespół chirurgiczny zapewnił opiekę większości pacjentów w oddziale intensywnej opieki medycznej, a także kilka usług podspecjalizowanych. Wyznaczone pielęgniarki oddziałów intensywnej opieki medycznej nie zostały na stałe przydzielone do konkretnej stacji. Ośmiu terapeutów oddechowych przydzielono do oddziału intensywnej terapii chirurgicznej, a wielu innych terapeutów oddechowych (ponad 30) opiekowało się pacjentami na oddziale intensywnej terapii chirurgicznej, a także innymi pacjentami.
Analizy jednoczynnikowe wykazały, że kilku pracowników służby zdrowia było związanych z bakteriemią S. marcescens (Tabela 1). Jeden lekarz (lekarz 5) był istotnie związany z taką bakteriemią; zarejestrował jednak kontakt tylko z 15 z 26 pacjentów. Żadna pielęgniarka nie zarejestrowała kontaktu z więcej niż 10 pacjentami. Wśród terapeutów oddechowych pięć było istotnie związanych z bakteriemią. Jeden terapeuta oddechowy (wyznaczony Terapeuta Oddechowy 18) udokumentował kontakt z 23 z 26 pacjentów z przypadkami (88 procent). Co więcej, terapeuta oddechowy 18 pracował w ciągu 48 godzin, zanim uzyskano dodatnią hodowlę u dwóch z trzech pacjentów, u których nie odnotowano kontaktu z dokumentacją medyczną.
Ryc. 2. Ryc. 2. Narażenie 26 chorych na terapię oddechową. Każde kółko wskazuje liczbę pacjentów z S
[patrz też: maszyna do szycia filcu, lewonorgestrel, martwica korkowa ]
[hasła pokrewne: typy wiązek przewodzących, kisiel odmiana przez przypadki, poradnia nefrologiczna kraków ]