Serratia marcescens Bacteremia Prześledzona nefrotowi cd

Przeanalizowano wcześniejsze kultury środowiskowe wykonywane przez personel szpitalny. Pobrano próbki wody z pomieszczeń, w których przebywali pacjenci, biura jednostki intensywnej terapii chirurgicznej i obszaru terapii oddechowej, stacje pielęgniarskie jednostki intensywnej opieki medycznej oraz toalety w pobliżu jednostki intensywnej terapii chirurgicznej. wysyłane do CDC w celu przetworzenia. 12. Kultury leków podawanych w infuzji w momencie pojawienia się objawów w przypadku, gdy pacjenci zostali uzyskani i przetworzeni w szpitalnym laboratorium mikrobiologicznym. Torby na leki stosowane u wybranych pacjentów zostały przekazane do CDC w celu przeprowadzenia dodatkowych badań. Hodowle otrzymano z nieotwieranych butelek lub fiolek z wybranymi lekami iz rąk próbki pracowników służby zdrowia metodą ręcznego wycierania. Analiza statystyczna
Dane zbierano na standardowych formularzach i analizowano przy użyciu oprogramowania Epi Info (wersja 6.03, CDC) i oprogramowania SAS (wersja 6.12, SAS Institute). Wskaźniki bakteriemii przed okresem epidemicznym iw trakcie epidemii porównano za pomocą testu chi-kwadrat. W przypadku badania kliniczno-kontrolnego porównano zmienne kategoryczne i ciągłe z użyciem odpowiednich testów jednoczynnikowych. Określono stosunki kursów i 95-procentowe przedziały ufności. Wykonano wieloczynnikowe analizy regresji logistycznej, w których uwzględniono wszystkie zmienne, które były istotne (P <0,05) w analizie jednowymiarowej.
Trendy w czasie w tempie bakterii S. marcescens
Szpitalny współczynnik bakteriemii S. marcescens był istotnie wyższy w czasie epidemii niż przed epidemią (0,43 vs. 0,028 infekcji na 1000 pacjento-dni, p <0,001). S. marcescens znacznie częściej był izolowany od pacjentów w oddziale intensywnej terapii chirurgicznej niż od innych pacjentów (6,2 vs. 0,06 izolatów na 1000 pacjento-dni, p <0,001). Częstość występowania bakteriemii S. marcescens w obszarach innych niż oddział intensywnej terapii chirurgicznej była podobna podczas epidemii i przed nią (0,02 vs 0,06 infekcji na 1000 pacjento-dni, P = 0,2). Przeciwnie, częstość bakteriemii S. marcescens w oddziale intensywnej terapii chirurgicznej była istotnie wyższa podczas epidemii niż przedtem (8,1 vs. 0,1 izolatów na 1000 dni cewnikowania, P <0,001). W okresie epidemii zidentyfikowano jedynie 10 izolatów Serratia ze źródeł innych niż krew lub cewniki; 3 z nich uzyskano od pacjentów po stwierdzeniu bakteriemii.
Identyfikacja i charakterystyka pacjentów z bakteriemią S. marcescens
Ryc. 1. Rycina 1. Rozmieszczenie przypadków Serratia marcescens Bacteremia od stycznia 1997 r. Do 30 kwietnia 1999 r. Wyłuskane klocki wskazują na pacjentów z bakteriemią polymikrobiologiczną.
Dwudziestu sześciu pacjentów z bakteriemią S. marcescens zidentyfikowano podczas epidemii (ryc. 1). Średni czas pobytu na oddziale intensywnej opieki medycznej przed uzyskaniem dodatniego posiewu krwi wynosił 7 dni (zakres od 2 do 26). Siedemnastu z tych pacjentów to mężczyźni (65 procent); średni wiek pacjentów wynosił 48,2 roku (zakres od 17 do 87). Spośród 26 przypadków bakteriemii 8 (31%) było drobnoustrojowych, w 7 (27%) Enterobacter cloacae stwierdzono w tej samej kulturze co S
[podobne: porady krawieckie, cena monopolowa, potencjał oksydoredukcyjny ]
[przypisy: przystosowanie roślin do życia w wodzie, epikotyl, budowa wewnętrzna łodygi ]