Serratia marcescens Bacteremia Prześledzona nefrotowi ad 7

Szpital zdecydował się nie przeprowadzać dalszych badań, głównie dlatego, że do tego czasu nie pojawiły się nowe przypadki. Dlatego nie możemy wykluczyć możliwości, że terapeuta oddechowy 3 może być współsprawcą terapeuty oddechowego 18 lub może popełnić podobne działania. Jednakże, nie jesteśmy świadomi żadnych dowodów sugerujących terapię oddechową, z wyjątkiem terapeuty oddechowego 18, w sfałszowaniu fentanylu, i nie wystąpiły żadne inne przypadki pomimo obecności terapeuty oddechowego 3 po usunięciu respiratora 18. Terapeuta układu oddechowego 18 był zamieszany w zanieczyszczenie fentanylu, ale nie jest pewne, w jaki sposób fentanyl został zanieczyszczony. Pomimo wielokrotnych wywiadów przeprowadzanych przez personel szpitala, terapeuta układu oddechowego 18 nigdy nie dopuszczał używania nielegalnych narkotyków lub kradzieży. Postawiliśmy hipotezę, że ponowne użycie igieł do usuwania fentanylu mogło doprowadzić do niezamierzonego zanieczyszczenia. Inną możliwością jest użycie cieczy jako zamiennika fentanylu po kradzieży leku w celu zastąpienia brakującej objętości narkotyku w torebkach infuzyjnych pacjentów. Pomimo przeszukania jednostki intensywnej terapii chirurgicznej i związanego z nią środowiska dla urządzeń lub źródeł wody, które mogły zostać wykorzystane w kradzieży fentanylu, nie można było zidentyfikować żadnego zbiornika. Trzecia możliwość polega na tym, że fentanyl został zanieczyszczony podczas manipulacji przez ręce zaangażowanego pracownika. Kultury zebrane z rąk Terapeuty oddechowego 18 były ujemne dla gatunków Serratia i gatunków Enterobacter; jednakże Terapeuta Oddechowy 18 został ostrzeżony, że zostanie poddany testowi.
Nie jest jasne, w jaki sposób terapeuta oddechowy 18 stosował fentanyl. Jego ręce nie miały śladów po igłach, ale mógł wstrzyknąć fentanyl w inny obszar jego ciała. Fentanyl stosuje się przed operacją jako środek doustny w celu uzupełnienia znieczulenia19; zależność zwierzchnika sali operacyjnej od fentanylu została zrelacjonowana jako związana z przyjmowaniem doustnym.20
Bakteriemia związana z zewnętrznym zanieczyszczeniem narkotyku przez pracownika służby zdrowia została opisana wcześniej. W 1991 r. Maki i in. opisał kilka infekcji związanych z zakażeniem fentanylem przez Ralstonia pickettii (dawniej Pseudomonas pickettii). Farmaceuta zrezygnował w związku z tym incydentem.
Kradzież narkotyków i potencjalna komplikacja u pacjentów pozostają problemem w placówkach opieki zdrowotnej. Opisany tutaj odcinek może początkowo wydawać się odosobnionym wydarzeniem związanym ze słabym osądem ze strony pracownika. Jednak wybuch ten utrzymywał się przez ponad dziewięć miesięcy, a duża grupa hospitalizowanych pacjentów była potencjalnie zagrożona. Znamy kolejny raport dotyczący kradzieży środków odurzających stosowanych w infuzji dożylnych22, 23 (i danych niepublikowanych). Chociaż przypadki te nie wiązały się z bakteriemią, jeden z odcinków zyskał szeroką uwagę w mediach z powodu obaw o możliwe rozprzestrzenianie się wirusa zapalenia wątroby typu B lub wirusa zapalenia wątroby typu C.22,23
Szacunki na podstawie badania krajowego gospodarstwa domowego dotyczącego nadużywania narkotyków w latach 1991-1993 wskazują, że 4,2 procent pracowników szpitali przyznaje się do obecnego używania narkotyków, a 8,9 procent pracowników zgłosiło stosowanie narkotyków w przeszłości. 24 W badaniu programów anestezjologicznych w Stanach Zjednoczonych W Stanach Zjednoczonych 214 (74 procent) miało co najmniej jeden raport na temat nielegalnego używania narkotyków przez praktykanta lub instruktora.
W naszym dochodzeniu testy włosów udokumentowały nadużycie fentanylu przez zaangażowanego pracownika służby zdrowia, który zaprzeczył takim nadużyciom
[więcej w: porady krawieckie, martwica korkowa, rodzaje sciegow ]
[przypisy: gnozja, allegro medical, poppers allegro ]