Profilaktyczna Ooforektomia u nosicieli mutacji BRCA1 lub BRCA2 ad 6

Jednak ryzyko jest równoważone zachorowalnością i śmiertelnością związaną z rakiem piersi i jajnika u nosicieli mutacji BRCA1 lub BRCA2, a objawy te mogą być leczone hormonalnymi lub niehormonalnymi lekami. Nie wykazano, aby nadzór nie zmniejszał odsetka raków jajnika rozpoznawanych w późnym stadium lub wpływających na śmiertelność, która szacowana jest na 80% w ciągu pięciu lat w przypadku choroby III stadium. Stosowanie doustnych środków antykoncepcyjnych wiązało się ze zmniejszeniem ryzyka wystąpienia raka jajnika w jednym badaniu, 18 ale nie w innym.19 Z powodu tych sprzecznych doniesień, zalecenie stosowania doustnych środków antykoncepcyjnych w celu zmniejszenia ryzyka raka jajnika jest problematyczne. Podwiązanie w teście może również zmniejszyć ryzyko raka jajnika u nosicieli mutacji BRCA1 (ale nie BRCA2) 20, ale jego skuteczność nie jest tak duża jak w przypadku profilaktycznej wycięcia jajników.
Istnieje kilka ograniczeń tego badania. Powszechne zastosowanie profilaktycznej wycięcia jajników w nosicielach mutacji BRCA1 lub BRCA2 spowodowałoby, że randomizowane badanie – idealny rodzaj badania – było trudne do wykonania. Przydatny byłby również projekt prospektywnego kohorty, ale ograniczyłby on dostępność wyników na lata. Nasz dopasowany projekt badania koryguje wiele ograniczeń retrospektywnego projektu kohorty. Ponadto, obecne dane potwierdzają powszechną rekomendację, że kobiety z mutacjami BRCA1 lub BRCA2 powinny zostać poddane profilaktycznej ooforektomii po ukończeniu ciąży.
Na podstawie wyników naszych badań zalecamy profilaktyczne wycięcie jajników w celu zmniejszenia ryzyka raka jajnika i piersi u kobiet z mutacjami BRCA1 lub BRCA2. Podejmując decyzję o poddaniu się zabiegowi, kobieta powinna wziąć pod uwagę, jak długo chce utrzymać płodność, a także powinna poradzić się o zagrożeniach i korzyściach związanych z profilaktyczną owalo-dectomią. Decyzję należy również podjąć ze świadomością, że obecne schematy nadzoru nie mają wpływu na występowanie późnego stadium raka jajnika. Chociaż opinia jest podzielona na temat stosowania hormonalnej terapii zastępczej po profilaktycznym usunięciu jajników, decyzja o zastosowaniu estrogenów powinna być oparta na rozważeniu objawów, które wpływają na przyszłe zdrowie i jakość życia. Niektóre ośrodki rutynowo zalecają hormonalną terapię zastępczą po profilaktycznym usunięciu jajników do wieku 50 lat, a wiele kobiet uważa, że profilaktyczna wycięcie jajowodów jest nie do przyjęcia bez tej opcji.
[patrz też: potencjał oksydoredukcyjny, przystosowanie roślin do życia w wodzie, napęd psychoruchowy ]
[hasła pokrewne: hartowanie powierzchniowe, wiązki przewodzące, wiązka przewodząca ]