pogotowie stomatologiczne elbląg godziny otwarcia

Pacjenci z niedrobnokomórkowym rakiem płuca w stadium III to ci, którzy po klinicznej lub chirurgicznej ocenie stopnia zaawansowania (lub obu) w momencie rozpoznania nie mają widocznych odległych przerzutów, ale mają lokalnie rozległą lub inwazyjną chorobę lub zajęcie węzłów chłonnych śródpiersia. 1, 2 Rak jest ogólnie uznawany za nieuleczalnego w wyniku operacji, ze względu na związek tych wyników z chorobą mikroprzerzutową. Przez wiele lat terapia radiacyjna była leczeniem z wyboru dla takich pacjentów 3, chociaż praktyka została zakwestionowana4. Na podstawie porównawczych prób klinicznych, dawki od 5000 do 6000 cGy są uważane za standardowe 5, chociaż takie leczenie jest związane z mediana przeżycia jedynie od 9 do 11 miesięcy, z 2-letnim czasem przeżycia 10 do 20 procent i 3-letnim czasem przeżycia od 5 do 10 procent.6 Biorąc pod uwagę obecność choroby mikroprzerzutowej, skuteczna terapia ogólnoustrojowa powinna poprawić przeżycie w stadium III niedrobnokomórkowego raka płuc. W wieloinstytucjonalnych badaniach klinicznych z udziałem pacjentów z przerzutowym rakiem płuca, chemioterapia skojarzona na bazie platyny przyniosła odsetki odpowiedzi od 20 do 25 procent. [77] Ostatnie randomizowane badania porównujące najlepszą opiekę wspomagającą z chemioterapią opartą na platynie wykazały przewagę pacjenci z zaawansowaną chorobą, którzy otrzymali chemioterapię
Z naszego doświadczenia wynika, że połączenie winblastyny i cisplatyny spowodowało 22% odsetek odpowiedzi u pacjentów z przerzutowym niedrobnokomórkowym rakiem płuc.9 Dwa cykle tej terapii były dobrze tolerowane, a mniej niż 40 procent pacjentów miało postępującą chorobę podczas pierwszych dwóch cykli leczenia pomimo stopnia ich guzów. Pacjenci z chorobą ograniczoną do klatki piersiowej, którzy mają doskonały stan sprawności i nie otrzymali wcześniej chemioterapii, dwukrotnie częściej reagują na chemioterapię niż pacjenci z gorszym stanem sprawności, znaczną utratą wagi lub wcześniejszą terapią.11 Z tych powodów kilka tygodni neoadjuwantowej lub indukcyjnej12, 13 chemioterapii winblastyną i cisplatyną przed rozpoczęciem radioterapii wydawało się racjonalne i podjęliśmy prospektywne randomizowane badanie. Inni mogą preferować rozważenie tej próby porównania natychmiastowej radioterapii z chemioterapią i opóźnioną radioterapią.
Wybieralność
Kwalifikacja pacjentów została określona przez onkologa medycznego i onkologa przed przydzieleniem leczenia. Pacjenci mieli patologicznie udokumentowane niedrobnokomórkowe raki płuc, w tym rak płaskonabłonkowy, gruczolakorak i rak anaplastyczny o dużych komórkach. Pacjenci z guzami mieszanymi byli dopuszczeni, jeśli zidentyfikowano tylko elementy niedrobnokomórkowe. Pacjenci musieli chorować na etapie T3 lub N2, ale M0. System klasyfikacji raka płuc dostępny po rozpoczęciu tego protokołu w 1984 roku zdefiniował nowotwór T3 przez jego bliskość do kariny i inwazji śródpiersia, ściany klatki piersiowej lub tkanek nerwowo-naczyniowych; Choroba N2 była określona przez limfadenopatię śródpiersia; a M0 określono jako brak odległych przerzutów. Pacjenci z zajęciem węzłów chłonnych nadobojczykowych lub zmiennokształtnych (lub obu) lub złośliwymi cytologicznie wysiękami w opłucnej zostali wykluczeni z powodu złego rokowania związanego z takimi przerzutami
[więcej w: medilab świdnica, charakteropatia, budowa wewnętrzna łodygi ]