pogotowie stomatologiczne elbląg godziny otwarcia ad 6

Dwóch pacjentów z nieokreśloną odpowiedzią w dniu 50 przeszło pełną remisję po radioterapii. Spośród 17 pacjentów, którzy uzyskali częściową odpowiedź po chemioterapii, 6 miało całkowitą remisję, a 11 pozostało w częściowej remisji po radioterapii. Spośród ośmiu pacjentów z chorobą, która mogła zostać poddana ocenie, którzy mieli regresję po chemioterapii, jeden z nich miał później pełną odpowiedź. Spośród pacjentów, u których stwierdzono stabilną chorobę po chemioterapii, u trzech wystąpiła pełna odpowiedź po radioterapii. Poważne działania toksyczne, zwłaszcza zakażenia z neutropenią i wymioty, były bardziej powszechne u pacjentów poddawanych chemioterapii. Częstość występowania ciężkich zakażeń wymagających hospitalizacji wynosiła 3% w grupie 2, w porównaniu z 7% w grupie 1. Ciężka utrata masy ciała wystąpiła u 6% pacjentów poddawanych radioterapii, w porównaniu z 14% pacjentów poddawanych chemioterapii indukcyjnej. Częstość występowania wymiotów wymagających hospitalizacji wynosiła 5% w grupie otrzymującej chemioterapię. W żadnej z grup nie odnotowano zgonów związanych z leczeniem. Z pacjentów przypisanych do grupy 1, 86 procent otrzymywało obie dawki cisplatyny; 37 procent otrzymywało wszystkie pięć dawek winblastyny, 35 procent otrzymywało cztery dawki, 14 procent trzy dawki, 8 procent dwie dawki i 6 procent jedną dawkę. Chemioterapia nie zaburzyła radioterapii; 88 procent (69 z 78) pacjentów w grupie ukończyło radioterapię, natomiast 87 procent (67 z 77) pacjentów z grupy 2 ukończyło leczenie. Częstość ciężkiego zapalenia przełyku lub zapalenia płuc wynosiła tylko procent w każdej grupie leczonej.
Poważne odchylenia od protokołu radiacji wykryto w 34 z 151 przypadków. U 12 pacjentów leczenie nie obejmowało całego guza zarówno w dużych, jak i małych portach napromieniania, u 21 wszystkich guzów nie obejmował mały obszar, aw dostarczona dawka promieniowania była mniejsza niż 90 procent przepisanej dawki. Błędy dużego pola były zwykle spowodowane cieniami widocznymi w komputerowych tomogramach, ale nie w filmach rentgenowskich portu; 15 błędów małego pola wynikało z braku włączenia adenopatii śródpiersia. Istniały poważne naruszenia 16 pacjentów (21 procent) w grupie 2 i 18 (23 procent) w grupie 1. Sześć z tych 34 pacjentów przeżyło ponad dwa lata; 5 z 6 otrzymało chemioterapię indukcyjną.
Nie było żadnej sugestii co do różnicy między obiema grupami w miejscach postępu choroby. Nie można było przeprowadzić formalnej analizy miejsc, ponieważ nie można było przeprowadzić jednolitej oceny stopnia zaawansowania w momencie niepowodzenia leczenia. Jednakże, formularze danych zostały poddane przeglądowi dla wszystkich pacjentów, którzy zmarli przed analizą, w tym 64, którzy otrzymali tylko radioterapię (grupa 2) i 49, którzy otrzymali chemioterapię indukcyjną (grupa 1). Wśród osób z grupy 2, 41 procent miało raka w płucach, 39 procent miało płuca i odległe przerzuty, 6 procent miało samą chorobę przerzutową, a dla 14 procent brak było informacji. Wśród osób z grupy 1, 45 procent miało raka w płucach w momencie nawrotu, 45 procent miało płuca i odległe przerzuty, 4 procent miało tylko przerzuty i 6 procent nie było dostępnych informacji
[patrz też: potencjał oksydoredukcyjny, pogotowie stomatologiczne elbląg, zespół brugadów ]