pogotowie stomatologiczne elbląg godziny otwarcia ad 5

Okres przeżycia wolnego od choroby obliczono od daty wejścia do badania do daty stwierdzenia postępującej choroby, nawrotu po reakcji lub zgonu z jakiejkolwiek przyczyny. Rycina 3. Ryc. 3. Przeżycie według grupy leczenia wśród kwalifikujących się pacjentów z rakiem płaskonabłonkowym. Linia ciągła reprezentuje grupę i grupę 2 linii otwartej.
Rycina 4. Ryc. 4. Przeżycie według grupy leczenia wśród kwalifikujących się pacjentów z gruczolakorakiem. Linia ciągła reprezentuje grupę i grupę 2 linii otwartej.
Mediana okresu obserwacji wynosi 34 miesiące. Istotne różnice między dwiema grupami w przeżywalności (ryc. 1) i przeżyciem bezawaryjnym (ryc. 2) utrzymały się. Ogólne różnice w przeżyciu były szczególnie widoczne dla pacjentów z rakiem płaskonabłonkowym lub gruczolakorakiem (ryc. 3 i 4). Obserwowana różnica w całkowitym przeżyciu pozostała statystycznie istotna, gdy kontrolowaliśmy płeć, wiek, typ komórek i stan sprawności w modelu Cox (P = 0,0075). Mediana przeżycia dla całej badanej populacji wynosiła 11 miesięcy. Mediana przeżycia w grupie 2 wynosiła 9,7 miesiąca w porównaniu z 13,8 miesiącem w grupie 1. Stawka przeżycia w grupie wynosiła 55 procent po roku, 26 procent po dwóch latach i 23 procent po trzech latach, w porównaniu z 40 Odpowiednio 13, 11 i 11 procent w grupie 2. Szesnastu pacjentów przeżyło ponad dwa lata w grupie poddanej chemioterapii indukcyjnej, a siedmiu w grupie, która otrzymała samą radioterapię. Dziewiętnaście z tych 23 ocalałych wciąż żyło w tym piśmie, a najdłuższy okres przeżycia to ponad 52 miesiące.
Rysunek 5. Rysunek 5. Analiza punktowa przeżycia według grupy leczenia pacjentów żyjących w dniu 105. Linia ciągła reprezentuje grupę 1, a grupę otwartą 2. Ta analiza wyklucza wczesną śmierć (4 w grupie i 14 w grupie 2).
Pewna różnica w przeżyciu była spowodowana wczesną śmiercią w grupie, która otrzymała samą radioterapię. W ciągu pierwszych 15 tygodni odnotowano 14 zgonów w grupie 2, w porównaniu do jedynie 4 w grupie 1. Z czterech wczesnych zgonów w grupie 1, dwie były spowodowane postępującą chorobą, jedna była związana z zaburzeniem serca u pacjenta, który w czasie autopsji miał resztkową chorobę, a jeden był spowodowany masywną hemoptyzą w ciągu dwóch tygodni od wejścia do badania. Spośród 14 wczesnych zgonów w grupie 2, 8 było spowodowanych postępującą chorobą, 3 niewydolnością oddechową z uporczywą chorobą, do krwioplucia i do zawału mięśnia sercowego; 14. pacjent zmarł z nieznanej przyczyny w domu opieki po zakończeniu radioterapii. Przeprowadzono analizę wykluczającą te 18 zgonów, aby porównać przeżycie między dwiema grupami terapeutycznymi wśród pacjentów, którzy przeżyli do dnia 105,21. U pacjentów, którzy otrzymali chemioterapię indukcyjną, nadal obserwowano tendencję do przewagi w zakresie przeżycia (p = 0,059) (ryc. 5). ).
Tabela 2. Tabela 2. Odpowiedź nowotworu na terapię * Szybkość odpowiedzi w każdej grupie leczenia przedstawiono w Tabeli 2. Różnica w szybkości odpowiedzi (44 z 78 w porównaniu do 33 z 77) nie była znacząca (P = 0,092) . Po chemioterapii indukcyjnej 28 pacjentów w grupie (36 procent) miało odpowiedzi, w tym 3 (4 procent) z całkowitą i 17 (22 procent) z częściową remisją i 8 (10 procent) z regresją choroby, która mogła być oceniona
[hasła pokrewne: pogotowie stomatologiczne elbląg, napęd psychoruchowy, triamcynolon ]