Natychmiastowa naprawa w porównaniu z nadzorem małych tętniaków aorty brzusznej

Czy planowa naprawa chirurgiczna małych tętniaków aorty brzusznej poprawia przeżywalność pozostaje kontrowersyjna. Metody
My losowo przydzieliliśmy pacjentów w wieku od 50 do 79 lat z tętniakami aorty brzusznej o średnicy od 4,0 do 5,4 cm, którzy nie mieli wysokiego ryzyka chirurgicznego poddania się natychmiastowej otwartej chirurgicznej naprawie tętniaka lub poddaniu obserwacji za pomocą ultrasonografii lub tomografii komputerowej co sześć miesięcy z naprawą zarezerwowaną dla tętniaków, które stały się objawowe lub powiększone do 5,5 cm. Okres obserwacji wynosił od 3,5 do 8,0 lat (średnia 4,9).
Wyniki
W sumie 569 pacjentów zostało losowo przydzielonych do natychmiastowej naprawy, a 567 do obserwacji. Pod koniec badania naprawę tętniaka wykonano u 92,6% pacjentów w grupie natychmiastowej naprawy i 61,6% w grupie obserwującej. Szybkość zgonu z jakiejkolwiek przyczyny, pierwotnego wyniku, nie różniła się istotnie w obu grupach (względne ryzyko w grupie natychmiastowej naprawy w porównaniu z grupą kontrolną, 1,21, przedział ufności 95%, 0,95 do 1,54). Trendy dotyczące przeżycia nie sprzyjały natychmiastowej naprawie w żadnej z wcześniej określonych podgrup zdefiniowanych na podstawie wieku lub średnicy tętniaka przy wejściu. Ustalenia te uzyskano pomimo niskiej całkowitej śmiertelności operacyjnej wynoszącej 2,7 procent w grupie natychmiastowej naprawy. Nie było również zmniejszenia częstości zgonów związanych z tętniakiem aorty brzusznej w grupie natychmiastowej naprawy (3,0%) w porównaniu z grupą obserwacyjną (2,6%). Jedenaścioro pacjentów w grupie obserwującej miało pęknięcie tętniaków aorty brzusznej (0,6 procent rocznie), co doprowadziło do siedmiu zgonów. Częstość hospitalizacji z powodu tętniaka aorty brzusznej była o 39% niższa w grupie obserwującej.
Wnioski
Przeżycie nie poprawia się poprzez elektywną naprawę tętniaków aorty brzusznej mniejszą niż 5,5 cm, nawet gdy śmiertelność operacyjna jest niska.
Wprowadzenie
Każdego roku w Stanach Zjednoczonych 9000 zgonów jest wynikiem pęknięcia tętniaków aorty brzusznej.1 Kolejne 33 000 pacjentów poddaje się planowej naprawie bezobjawowych tętniaków aorty brzusznej, aby zapobiec rozerwaniu, co skutkuje 1400 do 2800 zgonów operacyjnych.2.3 Ponieważ większość tętniaków aorty brzusznej nigdy nie pęka, 4 planowe naprawy są podejmowane tylko wtedy, gdy ryzyko pęknięcia uważa się za wysokie. Najsilniejszym znanym czynnikiem prognostycznym pęknięcia jest maksymalna średnica tętniaka. [5] Zalecono elektryczną naprawę pacjentom z tętniakami o średnicy 4,0 cm lub większej, którzy nie mają przeciwwskazań medycznych, 7 chociaż inni zalecili stosowanie nadzoru przez metody obrazowania, aż średnica osiągnie 5,0 cm lub 6,0 cm. 98,9. W związku z tym operacja małych tętniaków aorty brzusznej została uznana za jeden z obszarów chirurgii naczyniowej, który najbardziej potrzebuje badań z randomizacją.10, 11
Podjęliśmy randomizowane badanie kliniczne, aby ustalić, która z dwóch strategii spowodowała wyższy wskaźnik przeżycia u pacjentów z małymi tętniakami aorty brzusznej: natychmiastowa otwarta operacja chirurgiczna lub nadzór ultrasonograficzny lub tomografia komputerowa (CT) z naprawą zarezerwowaną dla tętniaków, które powiększyły się lub stały się objawowy.
Projekt badania
Szczegóły metod badań zostały opublikowane wcześniej.12 Badanie zostało zatwierdzone przez ludzkie komitety badawcze ośrodka koordynującego i każdego z uczestniczących ośrodków.
Pacjenci zostali zidentyfikowani poprzez skierowanie i program badań przesiewowych w badaniu ultrasonograficznym, który został opisany wcześniej.13,14 Kwalifikujący się pacjenci byli w wieku od 50 do 79 lat i mieli tętniaki aorty brzusznej, które mierzyły 4,0 do 5,4 cm średnicy za pomocą CT w ciągu 12 tygodni przed randomizacją.
[więcej w: napęd psychoruchowy, przystosowanie roślin do życia w wodzie, wiązka przewodząca ]
[więcej w: przystosowanie roślin do życia w wodzie, epikotyl, budowa wewnętrzna łodygi ]