Mutacje linii komórkowej w niedrobnokomórkowym guzie chromochłonnym

Grupa genów podatności na pheochromocytoma, która obejmowała protoonkogen RET (związany z wieloma nowotworami endokrynnymi typu 2 [MEN-2]) i genem supresorowym guza VHL (związanym z chorobą von Hippel-Lindaua) obejmuje obecnie również nowo zidentyfikowane geny podjednostki D dehydrogenazy bursztynianowej (SDHD) i podjednostki B dehydrogenazy bursztynianowej (SDHB), które predysponują nośniki do guzów chromochłonnych i guzów glomu. Wykorzystaliśmy narzędzia molekularne do sklasyfikowania dużej grupy pacjentów z guzem chromochłonnym pod względem obecności lub braku mutacji jednego z tych czterech genów oraz do zbadania przydatności analiz genetycznych do praktyki klinicznej. Metody
Krew obwodową od niepowiązanych, rejestrujących pacjentów z pheochromocytoma testowano pod kątem mutacji RET, VHL, SDHD i SDHB. Przeanalizowano dane kliniczne podczas pierwszej prezentacji i obserwacji.
Wyniki
Spośród 271 pacjentów, u których wystąpił niedrobnokomórkowy guz chromochłonny bez rodzinnej historii choroby, stwierdzono, że 66 (24%) ma mutacje (średni wiek, 25 lat, 32 mężczyzn i 34 kobiety). Z tych 66, 30 miało mutacje VHL, 13 z RET, 11 SDHD i 12 SDHB. Młodszy wiek, wieloogniskowe nowotwory i dodatkowe guzy były istotnie związane z obecnością mutacji. Jednak wśród 66 pacjentów, którzy byli dodatni pod względem mutacji, jedynie 21 miało wieloogniskowy guz chromochłonny. Dwadzieścia trzy (35 procent) prezentowane po 30 roku życia i 17 (8 procent) po 40 roku życia. Sześćdziesiąt jeden (92 procent) pacjentów z mutacjami zidentyfikowano wyłącznie na podstawie testów molekularnych VHL, RET, SDHD i SDHB; u tych pacjentów nie występowały towarzyszące objawy przedmiotowe i podmiotowe podczas prezentacji.
Wnioski
Prawie jedna czwarta pacjentów z pozornie sporadycznym guzem chromochłonnym może być nosicielami mutacji; Rutynowa analiza mutacji RET, VHL, SDHD i SDHB jest wskazana w celu identyfikacji zespołów związanych z chromosomem, które w innym przypadku byłyby pominięte.
Wprowadzenie
Staje się coraz bardziej oczywiste, że nowotwory o jednym typie histologicznym są heterogenne w swojej historii naturalnej, rokowaniu i odpowiedzi na leczenie. Nowotwory, takie jak guzy chromochłonne i przyzwojaki, mogą również wykazywać istotne różnice w budowie molekularnej i poddawać się analizie genetycznej.
Jest to powszechne przypuszczenie, że większość guzów chromochłonnych jest sporadycznych i tylko około 10% jest dziedzicznych.1 Gdy dziedziczna, guz chromochłonny może być składnikiem wielu gruczolaków endokrynnych typu 2 (MEN-2), spowodowanych mutacjami genu RET; choroba von Hippel-Lindau, spowodowana mutacjami genu VHL; i, rzadko, neurofibromatoza typu 1.2-5 Ostatnio mutacje genu dla podjednostki D dehydrogenazy bursztynianowej (SDHD) zidentyfikowano dla innej pokrewnej choroby neuroendokrynnej, rodzinnych przyzwojaków szyi lub guzów gałki ocznej.6 SDHD i SDHB kodują enzymy mitochondrialne zaangażowane w fosforylacja oksydacyjna.7 W badaniu przeprowadzonym przez Heutink i wsp., wszystkie 38 dotkniętych członków pięciu pierwotnie badanych rodzin miało paraganglioma szyi, ale żadna nie miała guzów chromochłonnych.8,9 Jednak w naszym badaniu pilotażowym pheochromocytomas z małej serii zawierającej 17 niespokrewnionych pacjentów w przypadku choroby niewłasciwej, która nie wykazała molekularnych ani klinicznych objawów choroby MEN-2, von Hippel-Lindau lub neurofibromatozy typu 1, zidentyfikowaliśmy trzy nieoczekiwane mutacje linii zarodkowej SDHD.10. Natomiast w kohorcie referencyjnej 19 pacjentów w przypadku guza chromochłonnego z Brazylii nie wykryto mutacji SDHD. W 2001 r. mutacje SDHB stwierdzono w trzech z ośmiu rodzin z guzem chromochłonnym, paragangymom lub b oth.12
Medycyna molekularna umożliwia odróżnienie choroby sporadycznej od dziedzicznej, co wpłynie na postępowanie medyczne nie tylko pacjenta, ale także rodziny
[przypisy: struktura osobowości, maszyna do szycia filcu, mozaika tytoniowa ]
[hasła pokrewne: typy wiązek przewodzących, kisiel odmiana przez przypadki, poradnia nefrologiczna kraków ]