Mutacje linii komórkowej w niedrobnokomórkowym guzie chromochłonnym ad

Jest to szczególnie prawdziwe w przypadku dziedzicznych zespołów nowotworowych.13 W niniejszym badaniu przeanalizowaliśmy znane geny podatności na obecność chromochłonnego guza – VHL, RET, SDHD i SDHB – w dużej, niewyselekcjonowanej grupie pacjentów rejestrujących, którzy prezentowali ten nowotwór w celu klasyfikuj je jako posiadające naprawdę sporadyczną lub dziedziczną chorobę. Ci, którzy mieli mutacje, mogliby zostać przeklasyfikowani jako posiadający chorobę von Hippel-Lindau, MEN-2 lub jeden z zespołów powiązanych z guzem chromochłonnym i paragangiomomą. Ponadto ocenialiśmy status mutacji w odniesieniu do szeregu cech klinicznych, aby określić, które, jeśli w ogóle, mogą przewidywać chorobę dziedziczną. Metody
Pacjenci
Pacjenci z guzami chromochłonnymi byli kolejno rejestrowani w rejestrach populacji we Fryburgu, Niemczech i Warszawie, Polska, zgodnie ze standardami etycznymi w poszczególnych krajach. Dwustu dziewięćdziesięciu ośmiu kolejnych, niespokrewnionych pacjentów z potwierdzonym histologicznie guzem chromochłonnym, z którego uzyskano DNA leukocytarny, zostało włączonych do badania. Wszyscy pacjenci wyrazili pisemną lub ustną świadomą zgodę. Do celów rejestracji uwzględniono wszystkie przypadki guza chromochłonnego, z wyjątkiem przypadków wykrytych podczas badań klinicznych lub genetycznych u osób bez objawów choroby, w celu zminimalizowania prawdopodobieństwa stwierdzenia stron w kierunku dziedzicznym. Do celów tego badania wykluczono 11 pacjentów z nerwiakowłókniakowatością typu 1, ponieważ wszyscy ci pacjenci mieli klasyczne zmiany skórne i łatwo można było postawić diagnozę stanu syndromowego bez analizy genetycznej molekularnej. Ponadto wykluczyliśmy 14 pacjentów z wywiadem rodzinnym (9 z guzami powiązanymi z chorobą von Hippel-Lindau i 5 z guzami związanymi z MEN-2). Próbki DNA były dostępne od 70 procent pacjentów w rejestrze Freiburga i 88 procent pacjentów w rejestrze warszawskim. Zatem do naszego badania zgłosiło się 271 kwalifikujących się rejestrujących.
Spośród 271 pacjentów 241 miało tylko guzy chromochłonne, podczas gdy u 8 stwierdzono zarówno guzy chromochłonne, jak i funkcjonujące przyzwojaki. Dwadzieścia dwie prezentowane tylko z nawarstwieniami. Paragangliomy, które pochodzą ze współczulnego układu nerwowego, są najczęściej spotykane w przestrzeni zaotrzewnowej, ale mogą również występować w klatce piersiowej jako funkcjonujące pozakorakalne guz chromochłonny (i często są zawarte w określeniu guzy chromochłonne , których używamy tutaj). Paragangliomy, które pochodzą z przywspółczulnego układu nerwowego, mogą występować w sąsiedztwie łuku aorty, szyi i podstawy czaszki jako lokalne niefunkcjonujące masy, zwane również guzami glomus lub chemodectoma. O ile lokalizacja guza nie jest istotna, będziemy odnosić się do naszych pacjentów jako prezentujących pheochromocytoma.
Molekularne analizy genetyczne
Wszystkie osiem eksonów SDHB, wszystkie cztery eksony SDHD, wszystkie trzy eksony VHL i eksony 10, 11 i 13 do 16 RET badano przez analizę polimorfizmów konformacji pojedynczej nici i bezpośrednie sekwencjonowanie, jak opisano wcześniej.10, 12,14-18
Kiedy zidentyfikowano pacjenta z mutacją linii zarodkowej, jego lub jej rodziców, którzy wyrazili zgodę, zbadano pod kątem obecności mutacji; Ta analiza umożliwiła nam prześledzenie choroby i mutacji z powrotem do poprzedniej generacji
[hasła pokrewne: napęd psychoruchowy, wiązka przewodząca, zespół psychoorganiczny objawy ]