Eutanazja i samobójstwo wspomagane przez lekarzy wśród pacjentów ze stwardnieniem zanikowym bocznym w Holandii czesc 4

W 21 przypadkach (10 procent) podjęto decyzję o rezygnacji z leczenia. Utracone leczenie obejmowało leczenie zapalenia płuc za pomocą antybiotyków u 11 z 21 pacjentów, żywienie dojelitowe u 9 pacjentów oraz resuscytację krążeniowo-oddechową u pacjenta. W 74 przypadkach (36 procent) zgłoszono, że istnieje dyrektywa z wyprzedzeniem wskazująca na potrzebę śmierci ze wspomaganiem przez lekarza. Spośród 33 pacjentów, których prośby o śmierć ze wspomaganiem lekarskim nie zostały przyznane, 11 otrzymywało opioidy w dawkach o prawdopodobnym efekcie skracania życia, 9 nabawiono zapalenia płuc, które nie było leczone antybiotykami, a 13 zmarło w inny sposób, w tym 9, którzy zmarli niespodziewanie i nagle. Korelaty ze Śmiercią wspomaganą przez lekarza
Tabela 3. Tabela 3. Charakterystyka 166 pacjentów ze stwardnieniem zanikowym bocznym według sposobów śmierci. Porównaliśmy grupę, która wybrała śmierć wspomaganą przez lekarza z grupą, która nie pod względem cech choroby, opieki, pacjenta i lekarza, a także okoliczności śmierci (Tabela 3). W tej analizie wykluczono przypadki, w których nie można podjąć decyzji o końcu życia z powodu nagłej śmierci. [16] Wybór śmierci wspomaganej przez lekarza był pozytywnie związany z umieraniem w domu i negatywnie związany ze znaczeniem religii i obecność uczucia niepokoju przed śmiercią (tabela 3). Według wielu analiz regresji logistycznej te powiązania były niezależne. Żadna z cech związanych z chorobą lub związanych z opieką nie była powiązana z wyborem śmierci spowodowanej przez lekarza, ani też nie było dochodu ani poziomu wykształcenia. Częstość odczuwania bólu, rozpaczy, strachu, dławienia i gniewu była podobna w obu grupach pacjentów, które były również podobne pod względem częstotliwości podawania żywienia, odsetka dzieci i religii. lekarz. Śmierć wspomagana przez lekarza została zaklasyfikowana jako pokojowa w 93 procentach przypadków.
Stadium choroby i śmierć wspomagana przez lekarza
Tabela 4. Tabela 4. Stopień zaawansowania choroby u pacjentów ze stwardnieniem zanikowym bocznym w odniesieniu do przyczyn śmierci. Oszacowaliśmy stadium choroby w czasie śmierci wspomaganej przez lekarza, porównując pacjentów, którzy zmarli na skutek eutanazji, tych, którzy zginęli z powodu samobójstwa popełnionego przez lekarza, oraz tych, którzy zmarli z innych przyczyn pod względem czasu przeżycia (od początku choroby). ) i stopień niepełnosprawności (użycie rąk, nóg i mowy) (Tabela 4). Czas przeżycia nie różnił się istotnie pomiędzy trzema grupami (odpowiednio 2,6 roku, 2,8 roku i 2,4 roku). Analiza regresji Coxa czasu przeżycia, w której zastosowano miejsce początku, płeć, wiek w momencie wystąpienia oraz użycie lub niewykorzystanie śmierci wspomaganej przez lekarza jako współzmienne, wykazała, że tylko wiek początku był niezależnym czynnikiem prognostycznym (P = 0,002) . Utrata funkcji w ramionach była cięższa u pacjentów zmarłych w wyniku eutanazji. Funkcjonowanie nóg i umiejętność mówienia były podobne u wszystkich pacjentów.
Przeanalizowaliśmy również szacunki lekarzy dotyczące czasu, przez który życie uległo skróceniu u pacjentów zmarłych w wyniku decyzji medycznej z końca życia (Tabela 4)
[przypisy: triamcynolon, mozaika tytoniowa, budowa wewnętrzna łodygi ]
[patrz też: typy wiązek przewodzących, kisiel odmiana przez przypadki, poradnia nefrologiczna kraków ]